The 5 Best Movies of 2017

Nämen hallå där babes!
Idag tänkte jag tipsa om de filmerna jag tyckte var allra bäst föregående år. Känns verkligen som detta året inte bara var ett bra musikår, men även ett bra filmår. Känns också som att filmerna jag gillade verkligen representerade olika delar av mig själv, vilket är kul. Olika genrer, olika karaktärer, olika perspektiv. Aja, nog tjatat, här är de 5 filmerna jag tyckte var bäst år 2017, rangordnat. 
 
1. Three Billboards Outside of Ebbing, Missouri
Genre: Drama, Crime
Enligt mig årets absolut bästa film med grymt skådespel, oförutsägbara utspel och rolig som fan.
 
 
 
 
2. It
Genre: Skräck, Thriller, Drama
Årets bästa skräckfilm och nästan årets bästa film. Kul med lite svenskt skådespel från Bill Skarsgård och den absolut roligaste karaktären någonsin spelad av stranger things-ungen Finn Wolfhard. 
 
 
 
 
3. Thor: Ragnarök
Genre: Action, Äventyr, Komedi
Superhjältefilmer får jag aldrig nog av, samma sak med en halvnaken Chris Hemsworth. Wow. 
 
 
 
 
4. Call Me By Your Name
Genre: Drama, Romance
Filmen som gör att ens enda önskan blir att lära sig italienska, flytta till norra Italien och äta persikor tills man dör.
 
 
 
 
5. Pitch Perfect 3
Genre: Komedi, Musik
En efterförljare från den absolut bästa filmen som någonsin gjorts kan ju inte bli annat än bra. När öppningsscenen är en acapella-version av Toxic och sedan en sprängd båt var jag såld. SÅ JÄVLA ROLIG FILM.
 

Kommentera här: